Guillaume’as Darribau (Ispanija)

Perkrova

Per pastaruosius kelerius metus vis mažiau ramybės Ispanijos gatvėse. Nuo mažiausių iki didžiausių, nuo ramių iki agresyvių – protestų skaičius visoje šalyje didėja.

Juose dalyvauja įvairiausių socialinių klasių atstovai – nekilnojamojo turto burbulo aukos, pensininkai, studentai, bedarbiai, valstybės tarnautojai, imigrantai ir sąjungos. Šie skirtingi žmonės renkasi drauge kritikuoti politinės ir ekonominės sistemos realybės.

Politikai, atsakingi už griežto taupymo priemones, ir bankai yra populiariausi visuomenės įsiūčio taikiniai. Situacijai ir toliau nenumaldomai blogėjant, nemažai šeimų tampa vis sunkiau patenkinti savo kasdienius poreikius.

Nors daugeliui protestai atrodo tinkama kovos priemonė, nejučia imi svarstyti, ar tikrai jie turi kokį nors poveikį sprendžiant dabartines problemas. Gal demonstracijos ir solidarumas ir yra vienintelė priemonė, tačiau ar tai gali padėti pakeisti situaciją?

Atrodo, kad yra nedaug vilties, jog politinė ir ekonominė situacija pagerės. Tačiau protestai tęsiasi. Tam tikra prasme jie sugrąžina prarastąsias solidarumo ir politinės sąžinės sąvokas.

Griūvant Ispanijos socialinės rūpybos sistemai, žmonės vėl pradeda surasti vieni kitus. Tačiau tikrasis priešas, kurį reikia nugalėti, ko gero, yra pats fatalizmas. 

Guillaume’as Darribau gimė 1978 m. Perpinjane (Prancūzija). Studijavo fotografiją  ETPA fotografijos mokykloje Prancūzijoje.

Labiausiai mėgsta kurti ilgalaikius dokumentinius projektus socialinėmis, politinėmis ir antropologinėmis temomis.

Per savo kūrybą jis stengiasi suprasti ir analizuoti ypač neramaus, kintančio nūdienos pasaulio prieštaravimus. 

Įvairius jo projektus, kaip antai Įkeistas miestas (pokyčiai Siutat Meridianoje, Barselonos apylinkėse), Obiang žemė (diktatūra Pusiaujo Gvinėjoje), Įtampos (kintančio Stambulo vizijos) ar net Perkrova (Ispanijos miestų skauduliai), vienija tas pats siekis – parodyti vyrus ir moteris, jų požiūrį, orumą.

Nesistengdamas pateikti atsakymų, savo viziją ir subjektyvumą nukreipdamas į smėlio kruopelytę, jis stengiasi suprasti visą mus supantį pasaulį.

2011 m. dalyvavo kuriant bendrą projektą Fractures Photo drauge su Andersonu Barbosa, Oscaru B. Castillo, Nora Mesen ir Williamu Sandsu. Jo darbus publikuoja tokie leidiniai kaip Le Monde, Der Siegel, Newsweek, Internazionale, Courrier International, Africa, Focus Magazine.